Isnin, 7 Disember 2009

Musim Sejuk

Jumaat lepas semasa khutbah jumaat kat masjid dekat rumah saya....khatib tu ada bagi tahu pada jemaah...."musim sejuk ni..tolong la jaga kesihatan sebab wabak penyakit mudah berjangkit...dan jangan lah nak kutuk-kutuk pulak atau tak puas hati sebab sejuk sangat..banyakkan berdoa mintak Tuhan jauhkan dari musibah di musim sejuk ( sharr al bard ).

Pada musim panas... ada jugak peluang nak jumpa sejuk iaitu pada malam hari..............tapi kalau dah musim sejuk niiiiii...jangan harap la nak jumpa panaaas.

7 ulasan:

  1. Kat rumah ada sakhonah elektrik tak? Kat Tanta dulu pakai sakhonah gas. Pernah berlaku di Mafraq dulu, ada student masuk spital sebab duk on sakhonah sampai pagi. Habis kering air dalam badan kena sedut ngan menda tu

    BalasPadam
  2. assalumialaikum ustaz..wah...sejuknyer..bape lapis baju tu..??kalau nak merasa main salji dtg la jordan..hehe..kat msia merasa banjir jer..

    BalasPadam
  3. Tn.hj....sebab tu laa aku tolak pelawaan utk main bola dgn kelab eropah....tak boleh main bola masa musim sejuk oooooo.

    BalasPadam
  4. Eh...cik ella yee....dah keje ke.

    BalasPadam
  5. iye la sy..igt pon..xkje.sy dapt tawaran belajar di INCEIF international centre of education in islamic finance..di KL.universty ni under bank negara.sethun blajr 6bln articleship(lbh kurg praktikal).dan alhmdulillah sy berjaya pd temuduga lps utk mndapt biasiswa penuh..moga ALLAH beri jaln menjadi apa yang sy impikn..amen ya rabb.ustaz pon doa sama..=)

    BalasPadam
  6. aaaaaa....bagus tuuu sapa lagi yang dapat.

    BalasPadam
  7. sy,nisa,judin dan farhan.9.1 daftar

    BalasPadam